Σάββατο 27 Απριλίου 2013

Τεχνικές διαχείρισης άγχους εξετάσεων: οδηγός για μαθητές και κυρίως για γονείς


Το άγχος κινητοποιείται συνήθως από αρνητικές σκέψεις.

Για αρκετά παιδιά οι εξετάσεις είτε αυτές είναι ενδοσχολικές (διαγωνίσματα, τεστ) είτε είναι Πανελλήνιες (συνήθως αυτές είναι και οι πιο απαιτητικές) ή στα πλαίσια σπουδών σε Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σηματοδοτούν και ενισχύουν έντονο άγχος. Βεβαίως το άγχος μέχρι ενός σημείου είναι και δημιουργικό, παραγωγικό, μας κινητοποιεί. Όταν όμως ξεπερνά τα όρια του φυσιολογικού συνοδεύεται από αρνητικά συναισθήματα και καταστάσεις.

Στην προκειμένη οι αρνητικές επιπτώσεις (που μπορεί να αποτελούν και προειδοποιητικά σημάδια για τους γονείς ή και για τα παιδιά) είναι:

- δυσκολία να συγκεντρωθούν
- δυσκολία να διαβάσουν, να μάθουν συγκεκριμένη ύλη και να τη θυμηθούν
- αναφέρουν συνεχώς βαθμούς και επίδοση
- ευερεθιστότητα, επιθετικότητα, θυμός, κλάματα
- μειωμένη όρεξη για φαγητό ή φουσκώματα
- δυσκολία στον ύπνο (εφιάλτες)
- ταχυκαρδία, ζάλη, τάση λιποθυμίας, βάρος στο στήθος, πονοκέφαλος
-  ανησυχία, νευρικότητα και άγχος για διάφορα πράγματα
-  τάσεις φυγήςΤο άγχος κινητοποιείται συνήθως από αρνητικές σκέψεις οι οποίες 

σχετίζονται με το φόβο και την αγωνία του παιδιού για το πόσο καλά θα τα πάει στις εξετάσεις και σε περίπτωση αποτυχίας τι θα πούνε οι φίλοι και ιδιαίτερα οι γονείς που μπορεί να τους απογοητεύσει ή να μην επιβεβαιώσει τις προσδοκίες τους. Οι αρνητικές αυτές σκέψεις έχουν την ιδιότητα κάποιες φορές να ωθούν το παιδί να λειτουργεί με τέτοιο τρόπο που να προκαλέσει αυτό το οποίο φοβάται. Στην ουσία αυτό αποτελεί και το κλειδί για την καλύτερη αντιμετώπιση ή προετοιμασία του μαθητή.

Σημαντικό στοιχείο είναι να αλλάξει το παιδί τρόπο σκέψης όσον αφορά τις εξετάσεις. Για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται να αλλάξει και ο τρόπος σκέψης των ίδιων των γονιών. Οι εξετάσεις δεν είναι το εισιτήριο για επαγγελματική αποκατάσταση αλλά ούτε και μοναδικός τρόπος επιβεβαίωσης των ικανοτήτων του παιδιού τους. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που το σύστημα απορροφά τα άτομα ανεξάρτητα από τη μορφωτική τους προέλευση.

Προτάσεις για τα παιδιά:

οργανώστε όσο μπορείτε καλύτερα την ύλη για διάβασμα
κρατάτε σημειώσεις και επισημαίνετε με διαφορετικά στυλό/μαρκαδόρους - βασικά ή δύσκολα σημεία ώστε στην επανάληψη να τα βρίσκετε εύκολα
κάνετε επαναλήψεις μόνοι ή μαζί με φίλους για να λύσετε απορίες και να φρεσκάρετε τις γνώσεις σας
αποφεύγετε να διαβάζετε με εξαντλητικούς ρυθμούς κατά τη διάρκεια των εξετάσεων και να μένετε ξύπνιοι μέχρι αργά - το βασικό διάβασμα έχει προηγηθεί και τώρα απλά κάνετε επαναλήψεις
διαβάστε αυτά που σας δυσκολεύουν λίγο πριν τις εξετάσεις και μην κουράζεστε με αυτά που ήδη ξέρετε καλά
αποφύγετε να συζητάτε λίγο πριν τις εξετάσεις τι γνωρίζετε και τι δε γνωρίζετε - ενδεχομένως εκείνη τη στιγμή να αγχωθείτε ότι δε θυμάστε τίποταμην ξεχνάτε τα διαλείμματα κατά τη διάρκεια της μελέτης
προτιμήστε να τρώτε, να κοιμάστε καλά, να ξεκουράζεστε και να ασκήστε (βόλτα με ποδήλατο, περίπατος)
σε περίπτωση άγχους και πανικού κατά τη διάρκεια των εξετάσεων σταματήστε τις αρνητικές σκέψεις (και κυριολεκτικά λέγοντας στον εαυτό σας σταμάτα ή stop) και αντικαταστήστε με θετικές, πάρτε βαθιές αναπνοές, σκεφτείτε κάποια όμορφη εικόνα (όπως διακοπές, αγαπημένο πρόσωπο) ή επαναλάβετε εσωτερικά κάποια λέξη ή φράση που σας ανακουφίζει

Προτάσεις για τους γονείς:

προσπαθήστε να είστε όσο το δυνατό πιο ήρεμοι - αν εσείς είστε ήρεμοι αυτό θα νιώθουν και τα παιδιά κοντά σας
χρησιμοποιήστε και εσείς την τεχνική των αναπνοών για να σας βοηθά να αποφορτίζεστε
εκτονωθείτε και εσείς με κάποιο τρόπο, όπως γυμναστική, περίπατο, συνάντηση με φίλους
μην πιέζετε το παιδί να διαβάσει ή του το υπενθυμίζετε σε κάθε περίπτωση που το βλέπετε να κάθεται (και να μη διαβάζει) - ξέρει το ίδιο τους ρυθμούς του - αν νιώσει πίεση από εσάς μπορεί να κάνει και ακριβώς το αντίθετο, να διαβάζει ελάχιστα
μην φροντίζετε το παιδί περισσότερο από όσο χρειάζεται, δεν είναι άρρωστο απλά εξετάσεις δίνει - σταθείτε διακριτικά κοντά του και όταν θελήσει κάτι θα το ζητήσει
αυτό που έχει ανάγκη το παιδί σε αυτή τη φάση είναι να είστε εκεί και να το ακούσετε, να μοιραστεί μαζί σας τις ανησυχίες και τους φόβους του
Έχετε στο μυαλό ότι το παιδί δίνει εξετάσεις. Δεν «δίνουμε» εξετάσεις όπως ακούγεται πολύ συχνά (αν και έτσι μπορεί να νιώθετε).
Σε περίπτωση που δυσκολεύεστε να διαχειριστείτε αυτή την κατάσταση μια επίσκεψη σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας μπορεί να είναι ιδιαίτερα βοηθητική τόσο για εσάς όσο και για το παιδί.

Αν οι εξετάσεις συνιστούν την πρώτη δοκιμασία για το πώς θα ανταποκριθεί ένα παιδί σε μελλοντικές απαιτήσεις αυτό που μπορούν να κάνουν οι γονείς είναι να βοηθήσουν τα παιδιά να προσαρμόζονται σε δύσκολες καταστάσεις περιορίζοντας έτσι τις αρνητικές επιπτώσεις που συνδέονται με αυτές.

πηγή:frosomitsiou.gr

Αποτοξινωθείτε από τις αρνητικές σας σκέψεις

Το τσάι συγκαταλέγεται στις τροφές που βοηθά στην αποτοξίνωση του οργανισμού ενισχύοντας παράλληλα την αναζωογόνηση (σε σωματικό επίπεδο) του ατόμου. Καθώς όμως σώμα και ψυχή είναι αλληλένδετα ο εγκέφαλος επιζητά τις δικές του 'τροφές'-τρόπους για την ψυχική αποτοξίνωση.
 Πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο και τελικά από τι θέλουμε να απαλλαγούμε; Από ανθρώπους (για παράδειγμα, καταπιεστικό σύντροφο, αυταρχικό εργοδότη), από καταστάσεις (για παράδειγμα, γκρίνια ή ζήλια του συντρόφου, δύσκολο εργασιακό περιβάλλον) ή από συναισθήματα;
Ίσως όμως η απάντηση βρίσκεται πίσω από όλα αυτά και έχει να κάνει με τις ίδιες τις σκέψεις μας - κυρίως αρνητικές - οι οποίες μπορεί να εμφανίζονται καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας ή με μια προτίμηση τις νυχτερινές ώρες εκεί λίγο πριν τον ύπνο. 

Οι αρνητικές σκέψεις οδηγούν σε αρνητικά συναισθήματα και μη βοηθητικές συμπεριφορές με αποτέλεσμα να νιώθουμε έντονο άγχος, τύψεις και ενοχές. Γινόμαστε εμείς οι ίδιοι σαμποτέρ του εαυτού μας.να αποδέχεστε τον εαυτό σα
να εκφράζετε τις σκέψεις σας και κυρίως τα συναισθήματά σας (αν στην αρχή σας είναι δύσκολο να τα εκφράσετε με λόγια δοκιμάστε να τα γράψετε)
να δίνετε στον εαυτό σας ελαφρυντικά χωρίς να τον κρίνετε συνεχώς αυστηρά
να έχετε τόσες προσδοκίες ώστε να σας κινητοποιούν χωρίς όμως να σας κρατάνε και δέσμιους
να νιώθετε ευγνωμοσύνη για όσα έχετε καταφέρει ή βιώνετε: γράψτε σε ένα χαρτί 3 πράγματα που σας κάνουν να νιώθετε καλά (να νιώθετε ευγνωμοσύνη) και τα οποία μπορείτε να διαβάζετε όταν κάποια αρνητική σκέψη σας χτυπάει την πόρτα

«Προσέξτε τις σκέψεις σας, γιατί γίνονται λέξεις. Προσέξτε τις λέξεις σας γιατί γίνονται πράξεις. Προσέξτε τις πράξεις σας, γιατί γίνονται συνήθειες. Προσέξτε τις συνήθειές σας, γιατί γίνονται ο χαρακτήρας σας. Προσέξτε τον χαρακτήρα σας, γιατί γίνεται το πεπρωμένο σας»

 [Indira Gandhi]
πηγή: frosomitsiou.gr

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ


Γιατί τα αγγλικά είναι σημαντικότερα από ένα πτυχίο!

Πόσο προετοιμασμένοι είναι οι νέοι για δουλειά στο εξωτερικό; 
Τι είναι αυτό που τους λείπει στην αναζήτηση εργασίας;
Έρευνα της Κάπα Research για το Βήμα της Κυριακής έδειξε ότι επτά στους δέκα Έλληνες φοιτητές θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό για εργασία, ενώ ένας στους δέκα ήδη ψάχνει για δουλειά σε άλλη χώρα ή προσπαθεί να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό για να αποκτήσει πρόσβαση σ’ άλλες αγορές εργασίας.

Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

5 Λάθη που Μπορεί να σας Αφήσουν Χωρίς Αληθινούς Φίλους

Αν και η φιλία είναι ένα από τα πολυτιμότερα αγαθά αυτού του κόσμου, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δεν έχουν φίλους. Και κακά τα ψέματα, όσοι κι αν είναι οι φίλοι μας στο Facebook, οι φίλοι που πραγματικά μετράνε είναι αυτοί στον αληθινό κόσμο...
  
 "Είναι πολύ συνηθισμένο να μην έχουμε αληθινούς φίλους" εξηγεί η ψυχολόγος Χρυσούλα Μαυράκη. "Είναι πάρα πολλοί οι άνθρωποι που είναι μοναχικοί και οι οποίοι καταφεύγουν να βρουν φίλους στο διαδίκτυο. Ακριβώς γιατί στο διαδίκτυο παρουσιάζουν μια διαφορετική εικόνα από αυτή που πραγματικά είναι. Μπορούν να την στολίσουν όσο θέλουν και να την πλασάρουν όπως θέλουν, ενώ όταν είσαι κοντά δεν μπορείς να ξεγελάσεις τον άλλον και κάνεις φανερά τα λάθη και τον απομακρύνεις. Επειδή κάνουμε πολλά λάθη γι' αυτό και δεν έχουμε οι περισσότεροι από μας αληθινούς φίλους".

ΤΑ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΑ ΛΑΘΗ

Η ψυχολόγος Χρυσούλα Μαυράκη εξηγεί τα κυριότερα λάθη που συνήθως μας αφήνουν χωρίς φίλους...


1. Γινόμαστε κτητικοί. Θέλουμε δηλαδή τον φίλο μας να είναι όπως τον θέλουμε, όποτε τον θέλουμε, όταν τον θέλουμε, για ό, τι τον θέλουμε. Δεν σεβόμαστε τις δικές του ανάγκες, προτεραιότητες, επιθυμίες. Ο πιο συχνός λόγος για να μείνεις χωρίς φίλο είναι να σκέφτεσαι μόνο τον εαυτούλη σου και να μην σκέφτεσαι τον άλλον ανιδιοτελώς, δηλαδή για εκείνον και όχι για σένα. Άρα δεν ξέρουμε να είμαστε φίλοι αφού σκεφτόμαστε πρώτα τον εαυτό μας και είμαστε εγωκεντρικοί και ανώριμοι.

2. Τις περισσότερες φορές είμαστε ξεροκέφαλοι και θέλουμε να περνάει πάντα η άποψή μας, να γίνεται πάντα το δικό μας και δεν κάνουμε ποτέ πίσω. Δεν ξέρουμε δηλαδή να υποστηρίξουμε τη σχέση, να είμαστε διαλλακτικοί, να βρίσκουμε εναλλακτικές λύσεις και να μην τραβάμε τα πράγματα στα άκρα.


3. Πάρα πολλές φορές χρησιμοποιούμε τους φίλους για να αναδείξουμε τον εαυτό μας. Δηλαδή χρησιμοποιούμε τον φίλο για να τονίσουμε πόσο ομορφότεροι είμαστε, πόσο εξυπνότεροι είμαστε, πόσο πλουσιότεροι είμαστε, πόσο τυχερότεροι είμαστε από εκείνον και για οτιδήποτε. Κάνουμε ένα ζευγάρι αντίθεσης έτσι ώστε να φαινόμαστε καλύτεροι εμείς από ότι είμαστε. Για παράδειγμα κάποιες κοπέλες που δεν είναι τόσο λεπτές και φοβούνται ότι δεν είναι τόσο λεπτές όσο θα ήθελαν, κάνουν παρέα όχι με μια πιο αδύνατη αλλά με μια πιο ευτραφή κοπέλα οπότε να αισθάνονται καλύτερα σε σύγκριση.



4. Δεν είμαι σταθερός χαρακτήρας δηλαδή τη μία μέρα μπορεί να λέω αυτό και την άλλη άλλο. Τη μία μπορεί να μου έχεις εμπιστοσύνη και την άλλη να το έχω κάνει βούκινο. Δηλαδή δεν μένω σταθερός στη φιλία μου. Είμαι με άλλους συμμάχους και φίλους κάθε μέρα. Σήμερα είμαι μαζί σου φίλος και λέω αυτά που θέλεις και αύριο που κάνω παρέα με έναν άλλο, λέω πράγματα εις βάρος σου και όλα αυτά που μου έλεγες λέω ότι δεν είναι σωστά και σε εκθέτω.


5. Όταν είμαστε επιδεικτικοί, θέλουμε δηλαδή να φαινόμαστε και να είμαστε το επίκεντρο της προσοχής και έτσι κάνουμε όλους τους άλλους να αισθάνονται μηδενικά μπροστά μας. Επίσης και όταν είμαστε εξαιρετικά ανταγωνιστικοί. Θέλουμε να είμαστε πάντα εμείς οι πρώτοι, οι καλύτεροι, αυτοί που έχουν δίκιο, αυτοί που περνάει η άποψή τους κλπ.
Με λίγα λόγια είμαστε εγωκεντρικοί, ανώριμοι, ξεροκέφαλοι, για την πάρτι μας. Χρησιμοποιούμε τον άλλον και δεν τον έχουμε πραγματικά φίλο. Όταν τον χρησιμοποιούμε για να αναδειχθούμε εμείς δεν είμαστε σταθεροί και ειλικρινείς. Δηλαδή δεν μπορεί να σε έχει κάποιος φίλο όταν τον προδίδεις συνεχώς. Κανείς δεν γουστάρει Ιούδα.

Η φιλία είναι από τα πολυτιμότερα αγαθά. Χωρίς φίλους, χωρίς στήριγμα, χωρίς συμμάχους δεν μπορείς. Για αυτό λοιπόν πρέπει να προσέχουμε...


"Για να έχουμε φίλους θα πρέπει να προσέχουμε να μην κάνουμε τίποτα από αυτά τα λάθη, να αναγνωρίσουμε τις χαρές της φιλίας και τη σημασία της. Να επιλέγουμε προσεκτικά τους φίλους, να έχουν εκείνοι αυτά που θέλουμε εμείς, αλλά να είμαστε και εμείς όπως εκείνοι μας θέλουν. Με άλλα λόγια πιστοί, ειλικρινείς, με κατανόηση, με προθυμία, με αλληλεγγύη και οπωσδήποτε με αληθινή αγάπη και στοργή" τονίζει η κ.Μαυράκη.

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

ΔΥΝΑΜΩΣΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΡΙΕΡΑ!


Η κατοχύρωση προσόντων πανεπιστημιακού επιπέδου και η άριστη γνώση ξένων γλωσσών, σήμερα παρά ποτέ, είναι επιβεβλημένη για κάθε νέο που αναζητά μια θέση εργασίας στο παγκόσμιο εργασιακό περιβάλλον. Αντιλαμβανόμενοι τις ανάγκες της σημερινής εποχής, σας προσφέρουμε οικονομικά πακέτα εκπαίδευσης για να μπορέσουν οι νέοι να αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα, τις δυνατότητες, την υποστήριξη και το δικαίωμα στη γνώση ώστε να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στις ξένες γλώσσες.

Η 33χρονη πορεία του Κέντρου   μας στον χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, έχει αποδείξει στους Κατοίκους  της περιοχής  την άριστη ποιότητα υπηρεσιών που παρέχουμε. Αυτό οφείλεται στην επιλογή  προσωπικού, στην οργάνωση, μεθοδικότητα και συνέπεια τόσο των εκπαιδευτών όσο και της διεύθυνσης του εκπαιδευτικού  μας  χώρου!


Μοιραστείτε στα σχόλια  τις δικές  σας  σκέψεις   σχετικά  με το θέμα!